Voordelen

TIMING

0
weken voor de uitvoering

PRICING

Vaste prijzen

STAFFING

0
betrokken aanvullende expertise

Uw juridische team – juridische afdelingen of advocatenkantoor – worstelt met zijn activiteiten ?

Bent u op de hoogte van een of andere legal tech, maar weet u niet zeker wat u nodig hebt?

Wat zijn de pijnpunten in termen van efficiëntie ? Hoe kunt u deze prioriteiten stellen? Wat is hun impact op uw efficiëntie? Wat zijn de onderliggende oorzaken?

In essentie is dit korte traject gericht op het vinden van de meest effectieve manieren om uw interne (juridische & compliance) resources vrij te maken, zodat ze zich kunnen richten op wat voor uw organisatie en voor zichzelf het belangrijkst is.

We volgen een 3-stappen aanpak:

  1. DIAGNOSE: AUDIT, METEN, ANALYSEREN

Als u precies weet wat u wilt verbeteren en wat de onderliggende oorzaken van uw operationele problemen zijn, kunt u naar STAP 2 springen.

Als, zoals bij de meeste klanten, operationele efficiëntie een erkende “blinde vlek” is, is een eerste diagnostische fase een noodzaak.

Het doel is om, door middel van typisch 2 tot 3 weken gebruik van de tool, een representatieve steekproef van het werk dat wordt uitgevoerd binnen uw team / afdeling vast te leggen om de bron, de aard, de werklast, de verdeling van de verantwoordelijkheden onder collega’s en alle andere relevante gegevens te analyseren en zo een oplossing te vinden voor uw specifieke uitdagingen.

Over de tool: het is GEEN timesheetmodule en ook geen controlemiddel voor managers! Het is eenvoudig, intuïtief, gebruiksvriendelijk, cloud-based, multi-device enabled, veilig, beveiligd, vertrouwelijk en anoniem. Het vereist geen installatie, uitgebreide training of extra managementtijd.

De nodige ondersteuning wordt uiteraard voorzien tijdens de hele diagnostische fase (briefing / kick-off met alle deelnemers, gebruikersondersteuning, datakwaliteitsbewaking) om praktische & zinvolle resultaten te garanderen.

We analyseren de resultaten en identificeren de grootste factoren die van invloed zijn op uw werk door middel van een kwantitatieve analyse van de gegevens die uit de tool worden gehaald in combinatie met kwalitatieve feedback van kleinere groepsworkshops. Vervolgens bundelen we onze belangrijkste bevindingen in interactief ondersteunend materiaal om deze samen met u te valideren tijdens een debriefing workshop.

Tot slot worden onze uiteindelijke aanbevelingen gebundeld in een pragmatisch rapport waarvan de samenvatting ook aan alle deelnemers wordt gecommuniceerd.

  1. REMEDIES: VERKENNEN EN ONTDEKEN

Eén maat past niet altijd.

Elk van onze klanten heeft zijn eigen uitdagingen, cultuur, IT-vereisten, beveiligingsomgeving, locatie van de activiteit, enz. Als het gaat om de implementatie van de aanbevolen oplossingen, zijn er veel alternatieven beschikbaar.

En als het specifiek gaat om de keuze van een legal tech, spelen vele factoren een rol.

Aangezien GOlegal geen juridische techneut is, hebben we een niet-dogmatische, open en belangenconflictloze aanpak van elke missie. Wij leveren onafhankelijk advies op basis van uw behoeften en wat de markt te bieden heeft.

Daarom verbreden we eerst uw horizon door u te laten zien wat de mogelijkheden zijn op de legal tech markt.

Vervolgens leveren wij een pragmatische begeleiding bij het identificeren, selecteren en sourcen van de juiste partij(en), door de STEP 1 bevindingen te matchen met de legal tech karakteristieken en u vervolgens te helpen in de RFI/RFP/RFQ fase(s).

  1. IMPLEMENTEREN EN ONDERSTEUNING KRIJGEN

Zodra de sourcingfase is afgerond, leveren wij actieve ondersteuning om uw oplossingen te laten implementeren en onderhouden.

Tijdens de implementatie wordt deze projectfase in nauwe samenwerking met uw interne projectteam, indien van toepassing, en het vendorteam strak gestuurd.

Ons projectmanagement organiseert de fasen, van voorbereiding tot en met de oplevering, en verzorgt het verandermanagement.

FINAL TIP:

Als uw organisatie de digitalisering van uw juridische team/afdeling van de grond af aan op gang wil brengen en snel op gang wil komen, kunnen wij een eenvoudig maar flexibel casemanagementsysteem inzetten om uw eigen activiteiten te ondersteunen en te stroomlijnen. Het omvat e-mailbeheer, MS Office (Outlook, Word, Excel, …) API, tijdregistratie, basistemplates en e-mailautomatisering. U kan in enkele weken tijd up-and-running zijn.

Plan een call
Resultaten
Contacteer ons